Rękojmia i Gwarancja
Szanowni Państwo,
Usuwanie awarii z tytułu rękojmi bądź gwarancji realizuje deweloper na wyłączne zgłoszenie właściciela. Zarządca zajmuje się bieżącym utrzymaniem nieruchomości korzystając ze środków finansowych wspólnoty mieszkaniowej. W celu zgłoszenia usterki objętej rękojmią lub gwarancją należy skontaktować się z deweloperem i złożyć pisemne wezwanie do jej usunięcia.
Alternatywnie inf. o takiej usterce można przesłać do zarządcy na adres email bok@twl.com.pl. W takim przypadku zarządca przekaże otrzymaną informację do dewelopera. Po wybraniu tej formy zgłoszenia, w celu uzyskania inf. dotyczącej terminu lub sposobu uśnięcia usterki należy wyłącznie kontaktować się z developerem. Należy przy tym mieć jednocześnie na uwadze fakt, że dokonane zgłoszenie pochodzić będzie od podmiotu nieuprawnionego gdyż zarządca nie ma umocowania prawnego do takiego zgłoszenia. W świetle powszechnie obowiązujących przepisów prawa zarządca jest również pozbawiony narzędzi prawnych, które umożliwiają wyegzekwować jakość i terminowość usuwanych usterek przez dewelopera.
USUWANIE USTEREK OBJETYCH GWARANCJĄ NAJCZEŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Kupiłem nowe mieszkanie od dewelopera. Jak zgłaszać awarie i usterki?
W przypadku zakupu nowego mieszkania od dewelopera obowiązuje 5 letnia rękojmia. Awarie i usterki dotyczące mieszkania oraz części wspólnych np. nieszczelne okna, zarysowane ściany itp. należy zgłaszać bezpośrednio do dewelopera.
Czy wspólnota mieszkaniowa może wystąpić na drogę sądową przeciwko deweloperowi
Komu przysługują uprawnienia dotyczące dochodzenia roszczeń do dewelopera?
Uprawnienia dotyczące dochodzenia roszczeń do dewelopera przysługują jedynie właścicielom, gdyż to oni byli stronami umów sprzedaży lokali oraz pozostałych wspólnych elementów nieruchomości, a więc to ich, a nie wspólnotę mieszkaniową (reprezentowaną przez Zarządcę), łączy z deweloperem stosunek prawny.