Problemy techniczne
INSTRUKCJA PRZYJMOWANIA ZGŁOSZEŃ
Przed zgłoszeniem problemu technicznego uprzejmie prosimy o zapoznanie się z poniższą instrukcją a następnie skorzystanie z formularza kontaktowego znajdującego się na końcu strony.
- Usterki objęte rękojmią/gwarancją developera nie są realizowane przez zarząd wspólnoty mieszkaniowej. Zgłoszenie z tytułu rękojmi/gwarancji należy kierować na adres siedziby dewelopera. Więcej inf. na ten temat można przeczytać klikając tutaj:
- Zgłoszania problemów technicznych/ konserwacji/ usprawnień (z wyłączeniem rękojmi/gwarancji dewelopera) dotyczących części wspólnych nieruchomości należy dokonywać telefonicznie w dniach od poniedziałku do piątku, w godz. 9:00 - 16:00, do biura zarządcy, pod nr tel. 71 726 26 17. Zgłoszenia w formie elektronicznej prosimy dokonywać poprzez formularz kontaktowy na końcu instrukcji lub e-mail na adres bok@twl.com.pl
- Poza godzinami urzędowania biura zarządcy, zgłoszenia są przyjmowane przez konserwatorów. Na tablicy ogłoszeniowej w budynku znajdują się telefony kontaktowe do serwisantów/ konserwatorów oraz informacje o godzinach ich pracy. W przypadku bardzo poważnych awarii tj.: pożar, nieszczelność instalacji wodnokanalizacyjnej, nieszczelności instalacji C.O., nieszczelności instalacji gazu, poza godzinami pracy urzędowania zarządcy, oraz serwisantów/ konserwatorów należy postępować zgodnie z instrukcją – patrz tabela poniżej,
- Przed zgłoszeniem usterki dotyczącej części wspólnych nieruchomości prosimy zapoznać się z poniższą informacją.
INSTRUKCJA POSTEPOWANIA - DOTYCZY SYTUACJI KRYZYSOWYCH
(instrukcja zamieszczona jest również na tablicach ogłoszeniowych w budynku).
Awaria w lokalach mieszkalnych/ usługowych (niedotyczy częsci wspólnych budynku)
W przyadku awarii w lokalch miekszalnych/ usługowych (nie dotyczy częsci wspólnych nieruchomosci) np:
- urządzeń kanalizacyjnych z wyłączeniem pionów;
- instalacji C.O. lub wodociągowych wewnętrznych w obrębie lokalu;
- instalacji elektrycznej wewnętrznej w obrębie lokalu.
Należy kontaktować się z dowolnie wybranym przez siebie serwisantem/konserwatorem lub z serwisantami współpracującymi z zarządcą (informacja wraz z danymi do kontaktu znajduje się na tablicy ogłoszeń w budynku). W takim przypadku wykonawca obciąży kosztami wykonanej pracy właściciela lub użytkownika lokalu.
Gaz
Co robić, gdy poczujesz gaz?
- otwórz szeroko okna i drzwi;
- wyłącz urządzenia gazowe;
- zamknij główny zawór gazu dla lokalu (zawór odcinający gaz znajdziecie Państwo w szafce z licznikiem zlokalizowanej najczęściej w obrębie korytarza/ kl. schodowa);
- nie używaj otwartego ognia,
- nie włączaj żadnych urządzeń elektrycznych i nie zapalaj światła;
- nie posługuj się telefonem (także komórkowym) w mieszkaniu;
- powiadom osoby mieszkające w pobliżu o zagrożeniu i opuść budynek;
- zadzwoń pod alarmowy nr tel. 112 lub do pogotowia gazowego: tel. 992;
Uwaga: drobne nieszczelności nie wyczuwalne, ale stwierdzone podczas kontroli rocznej są usuwane przez konserwatora hydraulicznego, nr tel. znajduje się na tablicy informacyjnej.
Ogień
Co robić, gdy poczujesz dym, zobaczysz ogień?
- ostrzeż osoby mieszkające w pobliżu;
- natychmiast opuść budynek;
- po wyjściu z budynku zadzwoń pod alarmowy nr tel. 999 (Straż Pożarna) lub pod numer alarmowy 112;
- korzystaj z telefonu na zewnątrz budynku;
- nie ratuj rzeczy osobistych, narażasz w ten sposób życie swoje i innych.
Brak szczelności instalacji: woda - kanalizacja - C.O.
Nieszczelność w mieszkaniu na instalacjach wewnętrznych w obrębie lokalu:
- zamknij zawór ciepłej i zimnej wody (zawory odcinające znajdują się przy licznikach wody np. w szachcie na kl. schodowej lub w mieszkaniu np. łazienka, kuchnia),
- skontaktuj się z hydraulikiem w godzinach przyjmowania zleceń w celu usunięcia awarii, nr tel. znajduje się na tablicy ogłoszeniowej w budynku;
Nieszczelność w lokalowej instalacji centralnego ogrzewania (np. po zakręceniu zaworów przy licznikach wody dla lokalu, wyciek wody nie ustał):
- sprawdź czy wyciek wody pochodzi z instalacji C.O. – zakręć zawory w szafce rozdzielacza lub zakręć zawory przy liczniku energii cieplnej. Szafka rozdzielacza to metalowa skrzynka zlokalizowana najczęściej w przedpokoju, licznik energii cieplnej najczęściej jest zlokalizowany na korytarzu w szafce szachtu technicznego.
- skontaktuj się z hydraulikiem w godzinach przyjmowania zleceń w celu usunięcia awarii, nr tel. znajduje się na tablicy ogłoszeniowej w budynku;
Nieszczelność instalacji na częściach wspólnych – np. pion wodociągowy lub C.O. powodujący zalanie znacznej części budynku (np. po zakręceniu zaworów przy licznikach wody i C.O. dla lokali, wyciek wody nie ustał):
- wezwij publiczne pogotowie techniczne w celu zakręcenia zaworów głównych wody/ C.O. dla budynku. Użyj alarmowego nr tel. 112 lub zadzwoń bezpośrednio do gestorów sieci - nr podano poniżej.
- Oleśnica: pogotowie wodno kanalizacyjne i C.O. - poniedziałek – piątek 7:00 – 15:00 (tel. 71 396 71 16) po godz. 15:00 oraz w dni wolne (tel. 71-396-71-10);
- Wrocław: Pogotowie wodno-kanalizacyjne nr tel. 994 (czynne przez całą dobę), email: pogotowie@mpwik.wroc.pl
- Wrocław: Pogotowie C.O. nr tel 993 (czynne przez całą dobę).
- skontaktuj się z biurem zarządcy.
Energia elektryczna
Brak zasilania w lokalu /budynku: sprawdź czy u sąsiadów jest zasilanie?
1. Brak zasilania w lokalu:
- prawdopodobnie nastąpiło rozłączenie zabezpieczeń przeciw przeciążeniowych;
- sprawdź czy bezpieczniki w lokalu są podniesione do góry;
- sprawdź bezpiecznik przedlicznikowy w szafce z licznikami energii el. (liczniki energii el. najczęściej znajdują się w piwnicy);
- skontaktuj się z konserwatorem instalacji elektrycznych w celu uzyskania pomocy, nr tel. znajduje się na tablicy ogłoszeniowej w budynku.
2. Brak zasilania w całym budynku:
- skontaktuj się z pogotowiem energetycznym, nr tel. 991 lub 112.
Brama garażowa / wjazdowa
1. Brak możliwości otwarcia bramy np. z uwagi na brak zasilania:
- użyj dźwigni awaryjnego otwierania bramy (instrukcji otwierania awaryjnego znajduje się na tablicy ogłoszeniowej lub przy bramie);
2. Brak możliwości otwarcia bramy np. dewastacja, awaria mechaniczna:
- skonatktuj się z serwisantem, nr tel. znajduje się na tablicy ogłoszeniowej w budynku;
- skontaktuj się z biurem zarządcy.
Brak wody
- Sprawdź czy zawory wody przy licznikach dla lokalu są otwarte (zawory odcinające znajdują się np. w
szachcie na kl. schodowej lub w mieszkaniu np. łazienka, kuchnia), - Skontaktuj się z BOK zakładu wodociągowego;
- Oleśnica: pogotowie wodno kanalizacyjne i C.O. - poniedziałek – piątek 7:00 – 15:00 (tel. 71 396 71 16) po godz. 15:00 oraz w dni wolne
(tel. 71 396 71 10); - Wrocław: Pogotowie wodno-kanalizacyjne nr tel. 994 (czynne przez całą dobę), email: pogotowie@mpwik.wroc.pl
- Dobroszyce pogotowie wod-kan 668 302 325
- Oleśnica: pogotowie wodno kanalizacyjne i C.O. - poniedziałek – piątek 7:00 – 15:00 (tel. 71 396 71 16) po godz. 15:00 oraz w dni wolne
Brak ogrzewania / ciepła woda z miejskiej sieci
- sprawdź czy odkręcony jest zawór ciepłej wody/ zawór C.O. przy liczniku (zawory odcinające wodę zlokalizowane są w szachcie technicznym na kl. schodowej lub w mieszkaniu np. kuchnia, łazienka. Licznik energii cieplnej najczęściej jest zlokalizowany na korytarzu w szafce szachtu technicznego),
- sprawdź czy odkręcone są zawory termoregulacyjne przy grzejnikach,
- sprawdź czy zawory C.O. w szafce rozdzielacza są otwarte. Szafka rozdzielacza to metalowa skrzynka zlokalizowana najczęściej w przedpokoju;
- odpowietrz grzejniki;
- sprawdź czy u sąsiadów występuje ten sam problem:
1. nie – skontaktuj się z konserwatorem, nr tel. znajduje się na tablicy ogłoszeniowej w budynku;
2. tak – prawdopodobnie problem dotyczy całego budynku – skontaktuj się z BOK zakładu energii cieplnej:- Oleśnica: pogotowie wodno kanalizacyjne i C.O. - poniedziałek – piątek 7:00 – 15:00 (tel. 71 396 71 16) po godz. 15:00 oraz w dni wolne
(tel. 71 396 71 10); - Wrocław: Pogotowie C.O. nr tel 993 (czynne przez całą dobę).
- Oleśnica: pogotowie wodno kanalizacyjne i C.O. - poniedziałek – piątek 7:00 – 15:00 (tel. 71 396 71 16) po godz. 15:00 oraz w dni wolne
Ogrzewanie gazowe (indywidualne)
- sprawdź czy indywidualny zawór gazu jest odkręcony, zawór gazu znajduje się przy liczniku;
- sprawdź czy zawory C.O. w szawce rozdzielacza są otwarte. Szafka rozdzielacza to metalowa skrzynka zlokalizowana najczęściej w przedpokoju;
- sprawdź czy u sąsiadów występuje ten sam problem:
1. nie – prawdopodobnie nastąpiła awaria pieca gazowego, skontaktuj się z konserwatorem w celu dokonania naprawy;
2. tak – prawdopodobnie brak dostawy gazu dotyczy całego budynku – skontaktuj się z pogotowiem gazowym, nr tel. 992.