Problemy techniczne

INSTRUKCJA PRZYJMOWANIA ZGŁOSZEŃ 

Przed zgłoszeniem problemu technicznego uprzejmie prosimy o zapoznanie się z poniższą instrukcją a następnie skorzystanie z formularza kontaktowego znajdującego się na końcu strony.

  • Usterki objęte rękojmią/gwarancją developera nie są realizowane przez zarząd wspólnoty mieszkaniowej. Zgłoszenie z tytułu rękojmi/gwarancji należy kierować na adres siedziby dewelopera. Więcej inf. na ten temat można przeczytać klikając tutaj:
  • Zgłoszania problemów technicznych/ konserwacji/ usprawnień (z wyłączeniem rękojmi/gwarancji dewelopera) dotyczących części wspólnych nieruchomości należy dokonywać telefonicznie w dniach od poniedziałku do piątku, w godz. 9:00 - 16:00, do biura zarządcy, pod nr  tel. 71 726 26 17. Zgłoszenia w formie elektronicznej prosimy dokonywać poprzez formularz kontaktowy na końcu instrukcji lub e-mail na adres bok@twl.com.pl
  • Poza godzinami urzędowania biura zarządcy, zgłoszenia są przyjmowane przez konserwatorów. Na tablicy ogłoszeniowej w budynku znajdują się telefony kontaktowe do serwisantów/ konserwatorów oraz informacje o godzinach ich pracy. W przypadku bardzo poważnych awarii tj.: pożar, nieszczelność instalacji wodnokanalizacyjnej, nieszczelności instalacji C.O., nieszczelności instalacji gazu, poza godzinami pracy urzędowania zarządcy, oraz serwisantów/ konserwatorów należy postępować zgodnie z instrukcją – patrz tabela poniżej, 
  • Przed zgłoszeniem usterki dotyczącej części wspólnych nieruchomości prosimy zapoznać się z poniższą informacją.

INSTRUKCJA POSTEPOWANIA - DOTYCZY SYTUACJI KRYZYSOWYCH
(instrukcja zamieszczona jest również na tablicach ogłoszeniowych w budynku). 

Awaria w lokalach mieszkalnych/ usługowych (niedotyczy częsci wspólnych budynku)

W przyadku awarii w lokalch miekszalnych/ usługowych (nie dotyczy częsci wspólnych nieruchomosci) np:

  • urządzeń kanalizacyjnych z wyłączeniem pionów;
  • instalacji C.O. lub wodociągowych wewnętrznych w obrębie lokalu;
  • instalacji elektrycznej wewnętrznej w obrębie lokalu.

Należy kontaktować się z dowolnie wybranym przez siebie serwisantem/konserwatorem lub z serwisantami współpracującymi z zarządcą (informacja wraz z danymi do kontaktu znajduje się na tablicy ogłoszeń w budynku). W takim przypadku wykonawca obciąży kosztami wykonanej pracy właściciela lub użytkownika lokalu.  

Gaz

Co robić, gdy poczujesz gaz?

  • otwórz szeroko okna i drzwi;
  • wyłącz urządzenia gazowe;
  • zamknij główny zawór gazu dla lokalu (zawór odcinający gaz znajdziecie Państwo w szafce z licznikiem zlokalizowanej najczęściej w obrębie korytarza/ kl. schodowa);
  • nie używaj otwartego ognia,
  • nie włączaj żadnych urządzeń elektrycznych i nie zapalaj światła;
  • nie posługuj się telefonem (także komórkowym) w mieszkaniu;
  • powiadom osoby mieszkające w pobliżu o zagrożeniu i opuść budynek;
  • zadzwoń pod alarmowy nr tel. 112 lub do pogotowia gazowego: tel. 992;

Uwaga: drobne nieszczelności nie wyczuwalne, ale stwierdzone podczas kontroli rocznej są usuwane przez konserwatora hydraulicznego, nr tel. znajduje się na tablicy informacyjnej. 

Ogień

Co robić, gdy poczujesz dym, zobaczysz ogień?

  • ostrzeż osoby mieszkające w pobliżu;
  • natychmiast opuść budynek;
  • po wyjściu z budynku zadzwoń pod alarmowy nr tel. 999 (Straż Pożarna) lub pod numer alarmowy 112;
  • korzystaj z telefonu na zewnątrz budynku;
  • nie ratuj rzeczy osobistych, narażasz w ten sposób życie swoje i innych. 

Brak szczelności instalacji: woda - kanalizacja - C.O.

Nieszczelność w mieszkaniu na instalacjach wewnętrznych w obrębie lokalu:

  • zamknij zawór ciepłej i zimnej wody (zawory odcinające znajdują się przy licznikach wody np. w szachcie na kl. schodowej lub w mieszkaniu np. łazienka, kuchnia),
  • skontaktuj się z hydraulikiem w godzinach przyjmowania zleceń w celu usunięcia awarii, nr tel. znajduje się na tablicy ogłoszeniowej w budynku; 

Nieszczelność w lokalowej instalacji centralnego ogrzewania (np. po zakręceniu zaworów przy licznikach wody dla lokalu, wyciek wody nie ustał):

  • sprawdź czy wyciek wody pochodzi z instalacji C.O. – zakręć zawory w szafce rozdzielacza lub zakręć zawory przy liczniku energii cieplnej. Szafka rozdzielacza to metalowa skrzynka zlokalizowana najczęściej w przedpokoju, licznik energii cieplnej najczęściej jest zlokalizowany na korytarzu w szafce szachtu technicznego.
  • skontaktuj się z hydraulikiem w godzinach przyjmowania zleceń w celu usunięcia awarii, nr tel. znajduje się na tablicy ogłoszeniowej w budynku;

Nieszczelność instalacji na częściach wspólnych – np. pion wodociągowy lub C.O. powodujący zalanie znacznej części budynku (np. po zakręceniu zaworów przy licznikach wody i C.O. dla lokali, wyciek wody nie ustał):

  • wezwij publiczne pogotowie techniczne w celu zakręcenia zaworów głównych wody/ C.O. dla budynku. Użyj alarmowego nr tel. 112 lub zadzwoń bezpośrednio do gestorów sieci - nr podano poniżej.
    • Oleśnica: pogotowie wodno kanalizacyjne i C.O. - poniedziałek – piątek 7:00 – 15:00 (tel. 71 396 71 16) po godz. 15:00 oraz w dni wolne (tel. 71-396-71-10);
    • Wrocław: Pogotowie wodno-kanalizacyjne nr tel. 994 (czynne przez całą dobę), email: pogotowie@mpwik.wroc.pl
    • Wrocław: Pogotowie C.O. nr tel 993 (czynne przez całą dobę).
  • skontaktuj się z biurem zarządcy. 

Energia elektryczna

Brak zasilania w lokalu /budynku: sprawdź czy u sąsiadów jest zasilanie?

1. Brak zasilania w lokalu:

  • prawdopodobnie nastąpiło rozłączenie zabezpieczeń przeciw przeciążeniowych;
  • sprawdź czy bezpieczniki w lokalu są podniesione do góry;
  • sprawdź bezpiecznik przedlicznikowy w szafce z licznikami energii el. (liczniki energii el. najczęściej znajdują się w piwnicy);
  • skontaktuj się z konserwatorem instalacji elektrycznych w celu uzyskania pomocy, nr tel. znajduje się na tablicy ogłoszeniowej w budynku.

2. Brak zasilania w całym budynku:

  • skontaktuj się z pogotowiem energetycznym, nr tel. 991 lub 112.

Brama garażowa / wjazdowa

1. Brak możliwości otwarcia bramy np. z uwagi na brak zasilania:

  • użyj dźwigni awaryjnego otwierania bramy (instrukcji otwierania awaryjnego znajduje się na tablicy ogłoszeniowej lub przy bramie);

2. Brak możliwości otwarcia bramy np. dewastacja, awaria mechaniczna:

  • skonatktuj się z serwisantem, nr tel. znajduje się na tablicy ogłoszeniowej w budynku;
  • skontaktuj się z biurem zarządcy. 

Brak wody

  • Sprawdź czy zawory wody przy licznikach dla lokalu są otwarte (zawory odcinające znajdują się  np. w
    szachcie na kl. schodowej lub w mieszkaniu np. łazienka, kuchnia),
  • Skontaktuj się z BOK zakładu wodociągowego;
    • Oleśnica: pogotowie wodno kanalizacyjne i C.O. - poniedziałek – piątek 7:00 – 15:00 (tel. 71 396 71 16) po godz. 15:00 oraz w dni wolne 
      (tel. 71 396 71 10);
    • Wrocław: Pogotowie wodno-kanalizacyjne nr tel. 994 (czynne przez całą dobę), email: pogotowie@mpwik.wroc.pl
    • Dobroszyce pogotowie wod-kan 668 302 325

 

Brak ogrzewania / ciepła woda z miejskiej sieci

  • sprawdź czy odkręcony jest zawór ciepłej wody/ zawór C.O. przy liczniku (zawory odcinające wodę zlokalizowane są w szachcie technicznym na kl. schodowej lub w mieszkaniu np. kuchnia, łazienka. Licznik energii cieplnej najczęściej jest zlokalizowany na korytarzu w szafce szachtu technicznego),
  • sprawdź czy odkręcone są zawory termoregulacyjne przy grzejnikach,
  • sprawdź czy zawory C.O. w szafce rozdzielacza są otwarte. Szafka rozdzielacza to metalowa skrzynka zlokalizowana najczęściej w przedpokoju;
  • odpowietrz grzejniki;
  • sprawdź czy u sąsiadów występuje ten sam problem:
    1. nie – skontaktuj się z konserwatorem, nr tel. znajduje się na tablicy ogłoszeniowej w budynku;
    2. tak – prawdopodobnie problem dotyczy całego budynku – skontaktuj się z BOK zakładu energii cieplnej:
    • Oleśnica: pogotowie wodno kanalizacyjne i C.O. - poniedziałek – piątek 7:00 – 15:00 (tel. 71 396 71 16) po godz. 15:00 oraz w dni wolne 
      (tel. 71 396 71 10);
    • Wrocław: Pogotowie C.O. nr tel 993 (czynne przez całą dobę).

Ogrzewanie gazowe (indywidualne)

  • sprawdź czy indywidualny zawór gazu jest odkręcony, zawór gazu znajduje się przy liczniku;
  • sprawdź czy zawory C.O. w szawce rozdzielacza są otwarte. Szafka rozdzielacza to metalowa skrzynka zlokalizowana najczęściej w przedpokoju;
  • sprawdź czy u sąsiadów występuje ten sam problem:
    1. nie – prawdopodobnie nastąpiła awaria pieca gazowego, skontaktuj się z konserwatorem w celu dokonania naprawy;
    2. tak – prawdopodobnie brak dostawy gazu dotyczy całego budynku – skontaktuj się z pogotowiem gazowym, nr tel. 992.

 

 

 

 

Formularz kontaktowy problemy techniczne

*Pola obowiązkowe


1. Administratorem danych osobowych jest wspólnota mieszkaniowa, w której właściciel posiada tytuł własności do lokalu mieszkalnego, lokalu użytkowego, komórki lokatorskiej, miejsca parkingowego, garażowego lub wynajmuje część wspólną nieruchomości.
2. Każdy właściciel ma prawo: a) wglądu do swoich danych osobowych, ich zmiany, aktualizacji itd. b) uzyskania informacji o rodzaju danych osobowych przetwarzanych przez zarządcę w imieniu wspólnoty mieszkaniowej.
3. Zarządca nie ma możliwości usunięcia danych osobowych właściciela do czasu, gdy ich przetwarzanie jest wymagane przepisami prawa.
Więcej informacji o RODO znajdziesz klikając tutaj
Zgadzam się


Wyślij


Kontakt

ul.Lwowska 31/102, 56-400 Oleśnica
lokal nr 405, IV piętro
tel. 71 726 26 17

© Copyright 2017 TWL - All Rights Reserved